poniedziałek, 7 lutego 2022

Co w lutym z możemy zebrać z ogródka? Ogród warzywny w lutym, nawet spod śniegu.

Śnieg prawie stopniał, w powietrzu czuć przedwiośnie. Co jeszcze może tkwić na naszej grządce warzywnej w lutym? U mnie sporo, włoszczyzna w sam raz na zupę czy sos. Oczywiście nie tak dorodna jak latem, ale własna, świeża, aromatyczna i zdrowa.

  


Marchew i pietruszka siane późnym latem, cebula pozostała z jakichś dymkowych niedorywek. Nie są zmarznięte, całą zimę były w ziemi, to prawie jak naturalne kopcowanie. Są bardzo soczyste, marchew wręcz napęczniała. Natka pietruszki jest zielona całą zimę.

Ja tymczasem rozpoczynam nowy sezon, pełen nadziei, obaw, inwestycji i pracy. Powoli rozpieczętowuje paczuszki z nasionami, te zebrane w zeszłym roku i te wybrane spośród tysięcy w internecie :)

 


2 komentarze:

  1. U mnie tylko zielona pietruszka jest cały rok, kiedyś był jeszcze jarmuż, ale zniknął, w tym roku już zamówiłam nowy do wysiania.

    OdpowiedzUsuń
  2. To oczywiście batdzo zalezy od tego, jaka jest zima ale warzywa zazwyczaj dobrze zimują mi w gruncie, mimo ze to c9. Ogrodzenie ogrodu warzywnego i naturalne żywoploty buforują.

    OdpowiedzUsuń